Lökéshullámterápiáról általában

Korszerű fájdalomcsillapítás a következő mozgásszervi megbetegedésekre:

• teniszkönyök
  • meszes váll
  • golfkönyök
  • csípőtáji fájdalmak
  • patellacsúcs szindróma
  • sípcsont elülső részének gyulladása
  • sarokcsont sarkantyú
  • fájdalmas triggerpontok, myogelozis
  • makacs lumbágó
  • váll fájdalom
  • nyak fájdalom
gép

A lökéshullám terápia mindennapjainkban

Az úgynevezett lökéshullám terápiát a vesekövek kezelésére fejlesztették ki, de bebizonyosodott, hogy a kezelés különböző ortopédiai elváltozások esetében is hatékony.

1991-ben a testen kívüli lökéshullám terápiát (ESWL) sikeresen alkalmazták pseudoarthrosis kezelésében. Néhány évvel később nagyon jó eredményeket értek el más ortopéd problémák kezelésében is. A ballisztikusan gerjesztett lökéshullámokat sugarasan terjeszkedően juttatják a fájdalom helyére. Napjainkban ez a mobil és hatékony eszköz egyre inkább felváltja a régebbi nagyobb készülékeket.

Ez a terápia megoldás azoknak a betegeknek, akik a hobbijuk, munkájuk vagy életkoruk miatt krónikus fájdalommal küzdenek. A krónikus fájdalom miatt a betegnek gyakran fel kell hagynia a sportolással, és csak korlátozott munkavégzésre képes. A Swiss DolorClast készülékkel végzett fájdalom-terápia hatékony és gyors (a 2000 impulzusos kezelés csak 5-10 percig tart) és mellékhatások nélküli.

A Swiss DolorClast fejlesztője és gyártója, a piacvezető EMS, nem ismer kompromisszumot a hagyományos svájci precizitást illetően. A Swiss DolorClast készüléket világszerte több mint 1500 helyen használják, Magyarországon jelenleg már 11 készülék üzemel, a lökéshullám terápia megváltoztatta a fájdalomterápiát. A kezelés során 1 és 15 Hz-en belül szabadon beállítható a frekvencia, a lökőenergia nyomáserőssége is változtatható,ez teszi lehetővé, hogy a kezelés minél rövidebb ideig tartson és minél intenzívebb hatást hozzon létre.

Mi az a lökéshullám és hogyan hat?

A lökéshullámok gyorsan terjedő akusztikus hullámok, amelyeket a kezelőfej segítségével jutattunk be a testbe.
Ez adja meg az Ön szervezete számára a kezdő lökést az öngyógyuláshoz. A tüneti kezelés helyett krónikus fájdalma valódi okának terápiája valósul meg! Az energiában gazdag akusztikus hullámok feloldják a triggereket, élénkítik az anyagcserét, fokozzák a vérkeringést és célzottan megindítják a szervezet öngyógyító mechanizmusait.
• A kezeléssorozat gyógyszerek nélkül zajlik.
Kockázatmentes és rendkívül hatékony alternatívája a hagyományos kezelési módoknak.

• lényegében mellékhatások nélküli kezelés  csupán csekély fájdalommal és minimális mellékhatásokkal (kipirosodás, kis duzzanat) járó kezelés.

Mi az oka a fájdalompontok kialakulásának?

A mozgásszegény életmód, a rossz testtartás, az ülőmunka fokozottan hozzájárul a fájdalompontok kialakulásához. Azonban a túlzásba vitt mozgás, a megerőltető és monoton sporttevékenység is indukálhatja a fájdalmat. Gyógyító eljárásunk segítségével célzott kezeléssel szüntetjük meg panaszait.

Mik azok a triggerek?

Mozgás-szervrendszerünkben a legtöbb fájdalmat az úgynevezett trigger pontok okozzák. A triggerek tulajdonképpen tartósan jelenlévő, megrövidült és megvastagodott izomrostok, amelyeket gyakran egy baleset (rándulás, sportbaleset), egy rossz mozdulat (lumbago), vagy akár stresszhelyzet, illetve bármilyen a megszokottól eltérő megterhelés idéz elő.

Mik a tünetek?

Állandósuló feszültségérzet, krónikus fájdalmak, mozgáskorlátozottság, érzékelési zavarok, ízületi károsodások, porckorong-kopás stb. Az alkalmazott trigger-terápia segítségével nem csak tüneteit, hanem panaszának tényleges okát, magukat a triggerpontokat kezeljük.

Mikor ajánlott?

• A gerinc izomeredetű fájdalmai

• Krónikus feszültségérzet a háti és nyaki izomzatban

• Vállba és karba sugárzó fájdalom

• Térd- és csípőpanaszok

• Nem für-orr-gégészeti eredetű fülzúgás, szédülés, fejfájás egyes típusai

• Tenisz- vagy golfkönyök

• Meszes váll

• Talpi és sarki eredetű fájdalmak ("sarkantyú")

• Izomhúzódások

• Sportsérülések

kezelés

Kezelhető-e az artrózis is radiális lökéshullámmal?

Nem, ezt az indikációt (még) nem támasztották alá tanulmányokkal. Sok orvos kezel más betegségképeket is sikeresen radiális lökéshullámmal és Swiss DolorClast-tal. A WIGERO (Wissenschaftliche Gesellschaft für Radiale Schmerztherapie in der Orthopädie - Tudományos Társaság a Radiális Fájdalomterápia Ortopédiai Alkalmazásáért) azonban csak tanulmányokkal alátámasztott alkalmazásokat adhatja meg.

Használható-e a radiális lökéshullám akkor is, ha a panaszt korábban megpróbálták már operációval megszüntetni?

Igen.

Hogyan zajik le egy radiális lökéshullám kezelés?

Először is az orvos a pácienssel megbeszélve kitapogatja vagy UH vizsgálattal lokalizálja a kezelendő helyet. Azért, hogy a lökéshullám átvitele a szövetekbe megfelelő legyen, ú.n. kontakt gélt visznek fel a felületre. Ezután az orvos a lökéshullám-aplikátorral elkezdi a kezelést az előkészített helyen.

Fájdalmas-e a kezelés?

A fájdalom-érzékenység minden páciensnél más és más. Amennyiben kívánja, az orvos a kezelés előtt gondoskodik a helyi érzéstelenítésről. Rendszerint azonban érzéstelenítés nélkül is elvégezhető a kezelés.

Milyen mellékhatások léphetnek föl?

Kezelések után duzzanatok, kék foltok vagy fájdalom léphet fel, amelyek azonban rövid időn belül lecsengenek.

Vannak-e tudományos vizsgálatok a kezelésről?

Mielőtt Németországban engedélyeznek egy orvosi berendezést, a gyártónak a készülék hatékonyságát tanulmányokkal kell alátámasztania. Ezt a gyártó cég, az EMS - Electro Medical Systems megtette.

Valóban megszűnnek a panaszaim három-négy kezelés után?

Sok páciens már az első kezelés után panaszainak enyhüléséről számol be. Előfordult azonban néhány eset, amikor csak a negyedik kezelés után egy héttel jelentkezett a javulás. Minden test másként reagál.
Garanciát senki sem tud adni. Még egy műtét sem garantál fájdalommentességet.

Még több információ a www.med-in-art.hu vagy a www.ems-mediacal.com weboldalakon.